Eerste dagen in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Billie Bogget - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Billie Bogget - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Alicante

Blijf op de hoogte en volg Billie

14 April 2015 | Spanje, Alicante

¡Hola amigos!

Ons eerste weekendje in Alicante hebben we alweer overleefd!
Vrijdag zijn we, na 1,5 uur vertraging, aangekomen in Alicante waar Laura en Eef op ons stonden te wachten om ons naar ons appartement te brengen.
We wonen in een appartement in de drukste winkelstraat van Alicante, dus (oepsie) het eerste nieuwe korte broekje is al gekocht!
M'n koffers waren natuurlijk veel te zwaar.. waar ik niks van begreep. Tot ik m'n koffer uitpakte en erachter kwam dat ik inderdaad véél te veel kleding bij me heb. Mama je hebt gelijk hihi.
We hebben een groot appartement op de 3e verdieping. We gaan hier met 4 mensen wonen. Allemaal verpleegkundige in opleiding.

Alicante is echt prachtig. We hebben nog lang niet alles van de stad gezien, maar wat we hebben gezien is geweldig. Ik vind het nog heel raar dat we nu ook echt in deze stad wonen.

Afgelopen maandag zouden we naar stage gaan voor een kennismaking, maar helaas is dit niet doorgegaan. Hier in Spanje zijn ze niet zo van de tijd. Het komt allemaal wel.
De meiden die voor ons op het revalidatiecentrum stage hebben gelopen wonen ook nog tot woensdag bij ons in huis. Zij vertelde dat de verpleegkundige die alles regelt omtrent de stagiaires deze week vakantie heeft, en zij denken dat wij volgende week pas langs hoeven te komen voor een kennismaking.
We reizen eerst een stuk met de bus, en daarna nog met de (vouw)fiets naar het werk. wat zo'n 2 uur per dag duurt. We hebben 2 vouwfietsen gekocht dus ruzie maken over wie er achterop mag is niet nodig ;)

Het is nog even afwachten wanneer we mogen beginnen met onze stage, maar ook dat komt vast goed!

Liefs Billie

• 14 April 2015 - 13:36

Kitty Hoebergen:

Fijn dat je het daar al zo goed naar je zin hebt. Nu kun je nog wat extra dagen de omgeving en het strand en zo verkennen. En daarna heel veel plezier met je stage en geniet van de spaanse zon :) wel af en toe wat extra zon naar someren sturen zodat wij er ook van kunnen genieten.

• 14 April 2015 - 19:05

Annette :

Hee Billie

Twee fietsen ? Dat is een nieuwtje voor mij ..haha Wist wel dat Eline niet alles vertelde.
    Mooi verslagje ,houdoe

• 15 April 2015 - 13:57

Mama:

Somerenzonderbillie.nl is vanaf nu ook actief! De eerste stille dagen zijn we goed doorgekomen. Even wennen nog aan 2 eters minder. Veel te veel gekookt. We houden meer over dan dat er op gaat. De afstreep kalender heeft een prominente plek in de keuken gekregen en Jip mist geen dag! Nog 27 dagen is groot omcirkeld, dan mag ze naar je toe! En wij komen mee