Zustertjes in Spanje! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Billie Bogget - WaarBenJij.nu Zustertjes in Spanje! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Billie Bogget - WaarBenJij.nu

Zustertjes in Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Billie

01 Mei 2015 | Spanje, Alicante

Hola amigos,

Wat gaat de tijd hier snel! vandaag zijn we alweer 3 weken in Spanje. Gisteren zeiden Eline en ik in de bus nog tegen elkaar: 'Nu zitten we alweer 2 weken hier, gaat snel he!' Nou, veel sneller dan we dachten want vandaag zijn we precies 3 weken in Alicante.
Ik zal jullie eerlijk zeggen, toen mijn eerste stageweek erop zat dacht ik waar ben ik toch aan begonnen. Ik kon geen touw vastknopen aan dat Spaanse geratel, laat staan terug praten. Onze dag bestond vooral uit mensen uit bed halen, wassen, aankleden en dan observeren. de godganselijke hele dag observeren.

Dinsdag kwam Laura bij ons op stage voor een kennismaking wat dus eigenlijk een evaluatiegesprek was omdat we al een week aan het werk waren. Wij gaven toen aan dat we niet goed wisten wat we in de middag moesten doen. Zitten en observeren, maar dan voelde we ons echt nutteloos. Onze collega's hebben het juist zo gepland zodat wij rustig konden wennen en niet teveel informatie in een keer zouden krijgen. Omdat wij aangaven dat we (HEEL) graag wat meer wilde doen, mochten we woensdag beginnen met steeds eventjes meelopen met de verpleegkundige. Wat natuurlijk veel leuker is, hier komen we tenslotte voor.

Nu hebben we de 2e stageweek achter de rug, en mogen we de hele dag met de verpleegkundige mee. We spreken een gezellig woordje Spaans (wat super snel gaat in de praktijk!) En zit GODZIJDANK het urenlang observeren voor ons erop!
We hebben de verantwoordelijkheid gekregen over een patiënt waar wij alle verpleegtechnische handelingen bij uit mogen voeren.
Het wordt echt steeds leuker!

Wanneer we thuis komen van stage vliegt de avond voorbij. Op maandag en woensdag hebben we Spaanse les, daarna snel eten, douchen en naar bed. De hele dag Spaans horen en echt na moeten denken over wat en hoe je iets terug zegt is best wel vermoeiend. Maar gelukkig hebben we altijd een lang weekend vrij om lekker op het strand uit te rusten en 's avonds op stap te gaan.
Ik heb al gehoord dat wij echt geluk hebben gehad met onze stage dagen. De meesten studenten werken 4 dagen, en zijn dan 2 dagen vrij. Dus zo vanzelfsprekend is elke week een lang weekend vrij niet!

Natuurlijk wisten wij van tevoren dat we leuke feesten etc. in Nederland zouden missen. Afgelopen maandag hadden we toch een klein baalmomentje dat we niet bij koningsdag konden zijn. We hebben er ons eigen feestje maar van gemaakt met onze vrolijke Nederlandse vlaggetjes op ons uniform!

Inmiddels zijn we met 4e hier in huis. Clancy is maandag aangekomen en loopt stage in hetzelfde ziekenhuis als Bart. Ons huisje is nu compleet.

We gaan dalijk met de meiden naar het strand. Zonnetje, 28 graden, sangriatje, massage op het strand en genieten maar! Wij komen het weekend wel door!

Liefs uit Spanje.

• 02 Mei 2015 - 01:23

Mama:

Www.somerenzonderbillie.nl we genieten heel erg van je FaceTime momenten. Koningsdag was saai zonder jou, natuurlijk hebben we er toch iets van proberen te maken. Zie omroep Brabant