Zon, zee, strand en een beetje stage - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Billie Bogget - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en een beetje stage - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Billie Bogget - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en een beetje stage

Door: Billie

Blijf op de hoogte en volg Billie

12 Mei 2015 | Spanje, Alicante

Hoi allemaal,

Dag 33 alweer voor ons! De tijd gaat ontzettend snel hier. Tijd voor heimwee heb ik dan ook niet echt.
Afgelopen vrijdag zijn de moeder en tante van Eline aangekomen in Alicante. Nu verlang ik toch ook wel een beetje naar bezoek. Over 10 dagen komt Emmy al hier heen!

De afgelopen week op stage was heel leuk.
Dinsdag hebben we de hele dag met alle therapeuten meegelopen. AVDS to, to sesión sala, neuropsicología, logopedia, fisio sesión gimnasio en als laatste AQUAGYM!
De dag daarvoor had onze stagebegeleider verteld dat we met de aquagym mee mochten kijken. Eline en ik dachten dat ze zei dat we zelf mee gingen zwemmen. Dit konden we ons haast niet voorstellen. Voor de zekerheid toch maar onze bikini meegenomen. Toen we in onze zusterspakjes bij het zwembad stonden keek de zwemleraar ons een beetje raar aan. 'Willen jullie je niet omkleden?' OK.. dat hadden we niet verwachten. Laten we het maar gewoon doen.
Meer dan ongemakkelijk kwamen we als 2 huppelmeisjes in onze bikini's het zwembad weer binnen.
Wij wilde niet met een graftakkengezicht/haar de rest van de middag werken, maar de zwemleraar vond dat juist wel grappig. Als 2 verlepte katten kwamen we het water weer uit.
Het was kei leuk om mee te doen!

We zaten samen met onze collega's pauze te houden. De verpleegkundige vertelde dat we gingen reanimeren. We dachten allebei dat we het goed hadden verstaan, maar omdat we nog even rustig pauze gingen houden begonnen we te twijfelen. Dat zou wel een beetje gek zijn.
We bleken niet echt iemand te gaan reanimeren maar te oefenen bij elkaar. Hier in Spanje kennen ze een niet-reanimeren beleid niet en houden ze iedereen in leven. Ook de mensen die helemaal geen kwaliteit van leven meer hebben. Ik denk dat dit komt doordat ze erg gelovig zijn.

Dit weekend hebben we van het heerlijke weer genoten. Zondag zijn we naar een prachtig strandje hier in de buurt geweest. Het is daar nóg mooier en een stuk rustiger.
Heerlijker in de zee gezwommen en getennist en poepie bruin geworden en m'n billetjes verbrand. Mama vond dit heel gek en was volgens mij bang dat ik in mn blote reet op het strand had gelegen. Maar nee mama, m'n billetjes NAAST mijn zwembroekje :)

Maandag en dinsdag hebben hadden we vrij van stage. We hebben het zo kunnen regelen dat telkens als we bezoek krijgen, we de maandag en dinsdag vrij zijn. Heerlijk! 3 keer een mini-vakantie.
Morgen is onze eerste werkdag van deze week en donderdag alweer de laatste. Ja, het leven is prima hier!
Gisteren gaf een thermometer in de zon aan dat het 40 graden was.
Dus Emmy, laat die lange broeken maar thuis!

Liefs uit Spanje, x Billie

• 12 Mei 2015 - 22:48

Mama:

Die verbrande billen blijft toch een beetje vraagteken voor die mama